Anasayfa  |   İletişim  | TR
International Relations
Contact us
Your Message
Contact us
FSMVÜ |
Announcements
Üniversitemize kayıt yaptırmış veya yaptıracak olan öğrencilerimizin dikkatine

 Üniversitemize kayıt yaptırmış veya yaptıracak  olan öğrencilerimizin  beraberinde getirmesi zorunlu  evrak listesi şöyledir:

  1- Pasaport aslı ve fotokopisi ( pasaportta  ülkeye girdiği son tarihin fotokopisi gerekir) vizeyle ülkeye giriş yapan kişi vizesinin de fotokopisini de çekmelidir.

 2- Sağlık sigortası ( eğitim sürelerini kapsamak zorundadır. ) ve sigorta tebliği ( sigorta tebliği daha önceden gönderilmişti)

 3- Yeni tarihli öğrenci belgesi, öğrenci belgesi imzalı ve kaşeli olmak zorundadır. Öğrenci belgesinde eğitim göreceği süreler açıkça yazmak zorundadır.

 4- Adli sicil belgesi ( adliyeden alınması zorunludur)

 5-Gelir bayanı ( daha önceden gönderilmişti)

 6- Daha önceden öğrenci ikameti veya başka bir ikamet alan öğrencinin, eski ikamet izni fotokopisi ( eğer bu oturma izni elinde değilse, daha önceden oturma izni aldığını işlemler sırasında bildirmesi gerekir)

 7- Yabancı öğrencinin pasaportunda isim-soy isim ayrımı yok ise, yani full name yazıyorsa  kendi konsolosluğundan isim denklik belgesi getirmek zorundadır.

 8- Yabancı öğrencinin 18 yaşından küçük olması durumunda anne - babasının  Türkiye’de okumasına izin verdiğine dair yazı  ve bunun Türkçe tercümesi olmalıdır.

 9-Her öğrencinin 55 TL istediği vergi dairesine ödeyip dekontun aslı ve fotokopisi ile gelmek zorundadır. ( 55 TL ikamet kart bedelidir)

 10- Ülkeye vize ile giriş yapan öğrencilerden ( öğrenim vizesi- veya e- vize  vb. ) vize harç bedeli alınmaz. Ancak ülkeye vizesiz giriş hakkı olan öğrencilerin ikamet alabilmesi için vize harç bedelini istediği vergi dairesine ödeyip dekontun aslı ve fotokopisi ile bize gelmek zorundadır, vize harç bedeli tüm öğrenciler için aynı olup 353,10  TL dir.
(Öğrenci kategorisine girip de öğrenci ikameti alamayıp kısa dönem alanlardan vize harcı alınır. Türkçe kursu vb)

 11- Bu evrakları eksik getiren veya getirmeyen kişi bir dahaki geldiğinde sıra numarası alamayacağı için o güne randevusu olan öğrencilerin işlemlerinin bitmesini beklemek zorundadır.

Dikkat edilmesi gereken hususlar,

1- İkamet izni en fazla pasaport bitim tarihinden 2 ay öncesine kadar verilebilir. Mesela pasaport bitim tarihine 3 ay kalmış ise en fazla 1 aylık ikamet alabilir. Dolayısı ile pasaportun uzatılarak gelinmiş olması gerekir. 

 2- İkametini uzatmak isteyen kişi ikameti bitmeden 2 ay öncesinden randevu almaya başlamalıdır. Şayet ikamet izni bitmiş ise ikamet izin bitim tarihinden itibaren en fazla 10 gün içerisinde randevu aldığı taktirde( cezalı olarak)  işleme alınır, 11. gün alınan randevu geçersizdir ve ikamet alabilmesi için giriş çıkış yapması gerekmektedir. Aynı durum mezun olan öğrencilerimiz içinde geçerlidir.  İkamet uzatma başvurusu yapacak olan öğrenciler ikameti bitmeden randevu alıp yazmış olduğumuz evrakları tamamlayıp  posta yoluyla randevu çıktısında yazan adrese göndermelidir.  Bizzat gidip elle başvuru yapmasına yoktur.

 




E-Mail
Human
Resources
Health Culture
Sports
FSM
E- Systems
International Relations
FSM CEC
ALUTEAM
KURAM
FSM
TUMER
Career
Center